توسط: تاریخ انتشار: 2023/07/22 4 دیدگاه

پرسونال برندینگ یکی از بهترین روش‌ها در دنیای امروز جهت شناخته‌تر شدن و معروف شدن وجود دارد و می‌توان از آن کسب درآمد زیادی در زمینه‌های مختلف و روش‌های متفاوتی داشت. مسأله این است که برای کسب درآمد رویایی خود و شناخته شدن در میان مردم شما نیاز دارید که روش برندسازی شخصی را در پیش بگیرید تا در دنیای واقعی و شبکه‌های اجتماعی اعتماد مردم را جلب کنید و پیشینه خوبی را رقم بزنید.

امروزه در حدود دو دهه از زمانی که اصطلاح برندسازی شخصی مطرح شد می‌گذرد و روز به روز افراد بیشتری در جهان به این شیوه منحصر به فرد روی می‌آورند و نام و نشانی در ابعاد مختلف اجتماعی پیدا می‌کنند.

اگر شما نیز مانند افراد معروف و موفق نسبت به توانایی‌های خود آگاهی دارید یا می‌دانید که قصد دارید در چه زمینه‌ای مطرح شوید بهترین گزینه برای شما پرسونال برندینگ است زیرا می‌تواند نقطه عطفی برای صعود شما به پله‌های بالاتر و دیده شدن کار، هنر، مهارت، استعداد یا توانایی شما باشد.

البته این موضوع را در نظر بگیرید که این روش به همین راحتی‌ها قابل عملی شدن نیست و دارای مسیری پر فراز و نشیب است اما اگر قصد دارید برندسازی شخصی خود را عملی کنید ما در کنار شما هستیم تا در این مقاله از کلینیک کسب و کار کاسپین شما را در شناخت صحیح این روش و تکنیک‌های کاربردی آن راهنمایی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با پرسونال برندینگ

برندسازی شخصی که به آن پرسونال برندینگ «Personal Branding» نیز گفته می‌شود فرایندی است که در ازای پیش بردن یک استراتژی درست می‌توانید در ذهن مردم هک شوید و آن‌ها با شنیدن نام شما ناخودآگاه احساس اعتماد کنند.

پرسونال برندینگ چیست؟
پرسونال برندینگ چیست؟

در واقع یک جمله معروف از زیگ زیگلار که نویسنده و فروشنده معروفی در آمریکا است وجود دارد که می‌گوید در صورتی که مردم شما را دوست داشته باشند به شما گوش می‌دهند ولی اگر به شما اعتماد داشته باشند با شما معامله می‌کنند. در زندگی روتین ما نیز بار‌ها و بار‌ها همین جمله تکرار می‌شود برای مثال چندین مورد از برند‌های تجاری‌ای که می‌شناسید را در ذهن خود به صف بکشید، انتخاب شما از میان برندی که آن را می‌شناسید و نام آن را زیاد شنیده‌اید یا تجربه خرید خوبی داشته‌اید و برندی که پیشینه ذهنی‌ای در رابطه با آن ندارید کدام یک خواهد بود؟

قطعاً شنیدن نام برند‌ها آن‌ها را در ذهن مردم هک می‌کند و ناگهان با شنیدن دوباره آن‌ها احساس اعتماد نسبت به برند پیدا می‌کنند. این یک روش موفق است که از دو دهه پیش تا به الان افراد موفق زیادی را به دنیا معرفی کرده است و سبب شده کسب و کار یا هنر آن‌ها دیده شود و به آن پرسونال برندینگ گفته می‌شود.

البته این روش نیازمند دانش و مهارت است که امروزه افراد زیادی این راهکار‌ها را تحت عنوان تکنیک‌های برندسازی شخصی یا راهکار‌های برندسازی شخصی به دیگران آموزش می‌دهند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که هرچقدر هم که شما در این زمینه اطلاعات کسب کنید تا زمانی که اقدام به شروع کردن نکنید نمی‌توانید رویای خود را عملی کنید پس همین الان که عزم خود را جزم کرده‌اید و در حال خواندن این مقاله هستید نکاتی که گفته می‌شود را یادداشت کنید و برنامه‌ریزی برندسازی خود را به عمل تبدیل نمایید.

مزایا برندسازی شخصی

حال که با معنا و مفهوم پرسونال برندینگ آشنا شدید، حال وقت این است که به اهمیت و مزایای بی‌شمار این برند‌سازی بپردازیم تا علاوه بر پیدا کردن هدف خود، بنزین ماشین انگیزه شما را نیز تأمین کنیم بر این اساس در ادامه به چندین مورد از مهم‌ترین و رایج‌ترین مزایای برندسازی شخصی اشاره خواهیم کرد.

مزایا پرسونال برندینگ
مزایا پرسونال برندینگ

معروف شدن

با ساخت برند شخصی خود شما چهره‌ای آشنا میان مردم خواهید بود و به همین دلیل مشتریان و مخاطبین بیشتری را روز به روز به خود جذب خواهید کرد تا جایی که افراد با شنیدن نام شما برند شما را به یادآورند.

جذب مشتری

با افتادن بر سر زبان‌ها حتی در زمانی که خواب هستید نیز مشتریان به سمت شما جذب خواهند شد و در گفتگو‌ها و فضای مجازی اخبار و اطلاعات مربوط به شما را دنبال می‌کنند و بر این اساس درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش فروش

فروش شما چه از طریق ارائه خدمات، عرضه محصولات یا سایر دسته‌ها باشد در صورتی که برند‌سازی شخصی انجام داده باشید نسبت به سایر رقبا افزایش بیشتری خواهد داشت و می‌توانید مشتریانی وفادار را در کنار خود داشته باشید البته در صورتی که در کنار برند شدن کیفیت کار شما کاهش پیدا نکند.

میلیون‌ها نفر در دنیا ممکن است تحصیلات یا شغل شما را داشته باشند اما چیزی که شما را از دیگران متمایز می‌کند پرسونال برندینگ است که باعث می‌شود از رقبا جلو بیوفتید. برندسازی شخصی مانند پلی شما را به سمت رویا‌ها هدایت خواهد کرد و شما می‌توانید نقطه عطفی در زندگی خود پیدا کنید و از انجام کار‌های روتین کسل‌کننده ر‌هایی یابید.

 با این روش زندگی شما هدفمندتر و معنادارتر خواهد شد زیرا با پایبندی به یک برنامه‌ریزی اصولی می‌توانید چندین سال از یک برنامه عادی جلو بیوفتید.

مراحل برندسازی شخصی

اگر تصمیم جدی خود را برای دیده شدن و پرسونال برندینگ گرفته‌اید ما به شما کمک می‌کنیم که با انجام تکنینک‌های برندسازی شخصی بتوانید در این مسیر موفق شوید. البته این مسیر پر پیچ و خم نیازمند طی کردن مراحلی است که تحت عنوان مراحل برندسازی شخص از آن یاد می‌کنیم و لازم است با انجام راهکار‌های اصولی برای تحقق آن تلاش کنیم.

مراحل برندسازی شخصی
مراحل برندسازی شخصی

در ادامه این مقاله از کلینیک کسب و کار کاسپین تمامی گام‌هایی که باید در مسیر پرسونال برندینگ بردارید را برای شما بازگو می‌کنیم تا با انجام مرحله به مرحله آن‌ها نتیجه دلخواه را کسب نمایید.

در خود کنکاش کنید

اولین مرحله برندسازی به صورت این است که در خود به دنبال نقاط قوت، استعداد‌ها، توانایی‌ها، علایق و اهداف بگردید و به این نتیجه برسید که قصد دارید بر روی کدام یک از آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

اگر هدف شما در راستای علاقه‌ای که دارید باشد بهترین نتیجه را رقم خواهد زد زیرا علاقه مانند بنزین برای ماشین آرزو‌ها و اهداف است. اما بسیاری از افرادی که قصد شروع برندسازی شخصی را دارند در ابتدا نمی‌دانند که چه هدفی دارند یا علاقه آن‌ها در چه زمینه‌ای است برای همین ما پیشنهاد کردیم که به کنکاش در وجود خود بپردازید.

این موضوع مهم است که دوست دارید از شما چه داستانی روایت شود و ذوق رسیدن به چه کاری را دارید البته در این مسیر باید علاوه بر کشف تخصص خود به یافتن ویژگی‌ها و اصول مهم شخصیتی خود نیز بپردازید.

اگر یک برنامه‌ریزی مرتب با تمام داده‌هایی که از خود، علایق و اهدافتان دارید تدارک ببینید نصف مسیر را طی می‌کنید اما نصف دوم آن تعهد به برنامه، سخت کوشی و جا نزدن با وجود شکست‌ها است. هر چقدر هم که برنامه شما بی‌نقص باشید مطمئن باشید که شکست‌هایی در مسیر شما قرار خواهند گرفت و نکته مهم در رابطه با آن‌ها این است که چگونه جا نزنید و از شکست‌ها درس بگیرید در واقع هر شکست جزئی از پله پرتاب شما به موفقیت در برندسازی شخصی است اگر آن‌ها را تبدیل به فرصت کنید.

فراموش نکنید که اینجا یک سؤال مهم مطرح است آن هم این است که وجه تمایز شما با دیگران چیست؟ اینکه شما میان میلیون‌ها نفر انسان که کار شما را انجام می‌دهید تمایز پیدا کنید نیازمند نبوغ، ‌ایده نو و خلاقیت است پس حتماً جواب درستی برای این سؤال در رابطه با موضوع خود پیدا کنید.

مخاطب هدف خود را پیدا کنید

اینکه بدانید چه کسی قرار است برند شما را ببیند و به شما نیاز دارد شما را صد گام جلوتر میاندازد پس انتخاب جامعه هدف یکی از مهم‌ترین مراحل برندسازی شخصی است که دومین گام برای استارت پرسونال برندینگ است.

مهم ترین مراحل پرسونال برندینگ
مهم ترین مراحل پرسونال برندینگ

اگر شما بخواهید جامعه هدف خود را تمامی مردم قرار دهید اعتماد کمتری را به خود جلب می‌کنید ولی اگر جامعه هدف شما مشخص باشد افراد حوزه کسب و کار خود را جذب خواهید کرد و اعتماد مخاطب هدف را جلب می‌نمایید. ویژگی‌های مخاطب هدف شما نیز مهم است برای مثال سن، تحصیلات، درآمد و… آن‌ها تأثیر مستقیمی در بازار هدف شما خواهد داشت.

مشخص کنید چرا مردم باید به شما روی بیاورند

مهم‌ترین بخش از مراحل برندسازی شخصی این است که مشخص کنید شما چه نیازی را از مردم یا مخاطب هدف خود رفع خواهید کرد و چگونه موجب تحول و راحت‌تر کردن زندگی آن‌ها می‌شوید.

لحن بیان شما در نشان دادن همدردی و حسن نیت در کمک کردن به مخاطب از لحاظ روانشناسی کسب و کار بسیار مهم است و سبب می‌شود که دایره مخاطبین شما افزایش پیدا کند. البته وعده وعید‌های الکی ندهید زیرا شاید در نگاه اول جالب به نظر برسند اما در صورت تحقق نیافتن برند شما کاملاً از بین خواهد رفت.

برای مشخص کردن نیاز مخاطبین می‌توانید حتی از نظر سنجی نیز استفاده کنید تا به صورت محسوس به این نیاز‌ها دست یابید.

جزئیات برند خود را مشخص کنید

باید با مخاطب خود صادق باشید و در این کنار جزئیات برند خود را به آن‌ها معرفی کنید. این جزئیات می‌تواند شامل لوگو، فونت، پالت رنگی و… باشد تا هرکس با دیدن آن‌ها تصویر شما را در ذهن مجسم کند.

انجام این قسمت باعث می‌شود مخاطب تصویر منسجمی از برند شما را در خاطر هک کند و با شنیدن نام شما تمامی اطلاعات مربوطه را در ذهن خود مرور کند.

صدای خود را به مخاطبین هدف برسانید

برای اجرای صحیح پرسونال برندینگ باید بروز باشید و از شبکه‌های اجتماعی در کنار تبلیغات حضوری خود استفاده کنید زیرا امروزه بهترین روش برای اینکه دیگران شما را بشناسند و به افراد دیگر معرفی کنند استفاده از شبکه‌هایی همچون اینستاگرام است.

پس برندسازی شخصی خود را به صورت تک بعدی پیش نبرید و از راهکار‌های دیگر مانند رشد سایت شخصی خود، در چشم مردم جای بگیرید.

سخن پایانی

امروزه روش‌های جدیدی جایگزین روش‌های کسب درآمد سخت و فیزیکی گذشته شده‌اند که پول بیشتری را به همراه می‌آورند. فقط کافیست که این روش‌ها با مقداری چاشنی خلاقیت و پشتکار مخلوط شوند تا بتوانند در زمان کمتری شما را به آنچه در سر دارید برسانند.

در این روش که برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ نام دارد هرچیزی که منتظر آن بوده‌اید یا سال‌ها رویای آن را در سر می‌پروراندید مهیا است فقط کافیست شما بخواهید شروع کنید. البته برای طی کردن این مسیر به شیوه درست شما باید با راهکار‌های برندسازی شخصی و مراحل پرسونال برندیدنگ آشنا شوید تا بتوانید از پس سختی‌ها و چالش‌های پیش رو بر بیایید.

در این مقاله از بلاگ کلینیک کسب و کار کاسپین به بررسی کامل تکنیک‌های برندسازی شخصی پرداختیم، ‌امید است با پایبندی به این مراحل بتوانید در آینده‌ای نزدیک چهره‌ای که همیشه آرزوی آرزوی آن را داشتید بسازید. در ادامه با سایر مقالات ما همراه باشید.

دیدگاه کاربران (4 دیدگاه)

  1. Semrush Group Buy has been a game changer for my online marketing efforts!

    The access to top SEO tools at such an affordable price is a marketing nightmare come reality.
    It’s enhanced my approach, helping me analyze and optimize in a precise manner.
    Highly recommend to anyone thinking about improving web presence, without stretching the bank!

  2. Hello! Should you require data harvesting services, I’d willingly
    help you out. Being proficient in this domain, I possess the knowledge and essential tools to
    deliver swift and precise results. This can facilitate you in deciding wisely and growing your enterprise.

    Don’t hesitate to get in touch with me for assistance with
    web scraping.. Targeted Data Scrubbing

دیدگاهتان را بنویسید