توسط: تاریخ انتشار: 2019/10/23 0 دیدگاه

تولید محتوا کلیدی بر دنیای مجازی

محتوا و بیلگیتس : همانطور که بیل گیتس در سال 1996 درباره تولید محتوا در وبلاگ شخصی خود نوشته بود * تولید محتوا * پادشاهی می کنددر این  این مقاله مفید و ارزشمند حاصل بررسی ها و تحقیقات تیم تولید محتوا دیجیتال مارکتینگ کلینیک کسب و کار کاسپین می باشد.

پیشنهاد می کنیم پنج دقیقه در کنار ما باشید تا با تولید محتوا ی اثر بخش در حد توان رونقی بر پیج شما باشیم.

همانطور که می دانید امروزه شبکه های اجتماعی بخش اعظمی از زندگی ما را در برگرفته است، تا جایی که برای اکثر افراد انجام فعالیت های روزمره بدون استفاده از فضای مجازی ممکن نیست.

همه روزه کاربران شبکه های اجتماعی امور مختلفی همچون: انتقال عکس و فیلم، بروزرسانی، اشتراک گذاری لحظات گوناگون زندگی، تبادل اطلاعات و…

در این فضای گسترده انجام می دهند و این امر نشان دهنده اهمیت تولید محتوا در این شبکه های اجتماعی است.

اما این موارد تنها گوشه ای از کاربردهای شبکه های اجتماعی می باشد. با توجه به پیشرفت چشمگیر، فضای نامحدود و امکانات فراوان شبکه های اجتماعی، کاربران بسیاری از این امکان در راستای بهبود و بروزرسانی کسب و کار خود استفاده می نمایند.

یکی از دلیل روی آوردن اکثر کسب و کارها به این فضا را می توان دسترسی آسان و تمام وقت کاربران به شبکه های اجتماعی دانست.

همچنین برای نشان دادن کسب و کار مورد نظر در فضای مجازی دیگر نیازی به بازاریابی و تبلیغات نمی باشد.

البته لازم به ذکر است که برای ایجاد پیشرفت و موفقیت در کسب و کار تنها داشتن یک صفحه در شبکه های اجتماعی کافی نیست. برای جذب مخاطبان مورد نظر خود لازم است استراتژی و برنامه ریزی مشخص با چشم انداز وسیع داشته باشید.

5 راه شگفت زده کردن مخاطب با تولید محتوا
5 راه شگفت زده کردن مخاطب با تولید محتوا

در این مقاله قصد داریم شما را با 5 راه جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی که حاصل تجربیات ما در کلینیک کسب و کار کاسپین است، آشنا کنیم.

  1. برندسازی

تولید محتوا یی که روی برند متمرکز باشد، لازم است در شبکه های اجتماعی برند را از همان مراحل اولیه به مخاطب معرفی کنید. این امر سبب می شود که مخاطبان با دیدن و یا شنیدن آثاری نزدیک به برند شما، در ذهنشان خدمات شما تداعی شود.

مثال: برند اسنپ… {رنگ سبز، شرکت و خدمات اسنپ را برای ما تداعی می کند}

  1. محتوای آموزشی

تولید محتوا ی آموزشی همانطور که از نامش پیداست برای آموزش دادن و یادگیری تولید می شود. در نگارش این نوع محتوا باید توجه داشته باشید که در کنار موارد گفته شده، محتوای آموزشی واضح، خاص و جذاب در شبکه های اجتماعی تولید کنید.

توجه داشته باشید هنگام آموزش در شبکه های اجتماعی فضایی مفرح ایجاد کنید، با مخاطبان خود تعامل برقرار کرده، و افراد را تشویق به مشارکت کنید، اینگونه آموزش بسیار تاثیرگذارتر خواهد بود.

مثال: آموزش الفبای انگلیسی به کودکان… {S  S  S = START  (به همراه آهنگ)}

5 راه شگفت زده کردن مخاطب با تولید محتوا
5 راه شگفت زده کردن مخاطب با تولید محتوا

 

  1. محتوای انگیزشی

تولید محتوا ی انگیزشی

اغلب ما با محتوای انگیزشی آشنا هستیم و حتما برای شما هم پیش آمده که با شنیدن اینگونه محتواها، متحول شوید و بگویید: من هم می توانم. ایجاد این حس درون انسان توسط این جملات، سبب شده که محتواهای انگیزشی بسیار موفق باشند.

می توان گفت: دلیل محبوبیت محتواهای انگیزشی تاثیرگذاری دیداری یا شنیداری بسیار این نوع تولید محتوا در احساسات و عواطف انسان است.

نکته مثبت دیگری که در مورد محتوای انگیزشی می توان به آن اشاره کرد: ماندگاری این محتوا می باشد، که همین موضوع انتخاب این روش را برای به کارگیری در استراتژی پیشرفت کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی امری ضروری خواهد کرد.

واقعا چرا تولید محتوای انگیزشی در کسب و کار مهم است؟

زیرا اکثر افراد به دنبال یافتن انگیزه ای هستند، برای گام برداشتن به سوی یک هدف.

بهترین مکان برای بارگذاری محتوای انگیزشی، شبکه های اجتماعی می باشند. در فضای مجازی افراد به دنبال انگیزه، در انتظار تلنگری از سوی شما هستند تا بتوانند از خدمات شما بهره مند شوند.

پس باید فرصت را غنیمت شمارید و با تولید محتوای انگیزشی جذاب، مخاطب خود را شگفت زده کنید.

مثال: ایجاد انگیزه برای ورود به یک باشگاه بدنسازی… {تلاش کن، عرق بریز، بدنت رو بساز}

  1. محتوای ترس

تولید محتوا با محوریت ترس

همه ما در درون خود ترس هایی داریم که همیشه در حال کلنجار رفتن با آن ها هستیم. ترسی که امروز قرار است در این مقاله راجب آن صحبت کنیم کمی متفاوت است.

شما به راحتی می توانید با تولید محتوا و ایجاد حس ترس درون مخاطب، آن ها را وادار به دنبال کردن و یا استفاده از خدمات خود در شبکه های اجتماعی کنید.

مثال: ایجاد ترس برای خرید تلفن همراه… {اگر امروز این تلفن را نخرید، فردا باید چند برابر بیشتر پرداخت کنید}

  1. محتوای شادی‌آور

تولید محتوا با محوریت شادی و نشاط

داشتن زندگی شاد آرزوی همه انسان ها می باشد. پس زمانی که همه به دنبال ایجاد شادی در زندگی خود هستند، به راحتی می توانید با ایجاد محتوای شاد و ترغیب کردن افراد به شادی، خود را در شبکه های اجتماعی مطرح کنید.

مثال: تمرکز بر روی نکات مثبت، برای داشتن زندگی شاد… {استفاده از جملات زیبا و مثبت اندیش، تصاویر و ویدئوهای نشاط آور }

به نظر شما دیگه چه نوع محتواهایی موجب شگفتی مخاطب می شه؟

دیدگاهتان را بنویسید