ایمیل مارکینگ

ایمیل مارکینگ


ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) بخشی از بازاریابی دیجیتال است که از طریق ارسال ایمیل به کاربران صورت می‌گیرد.
‌‌
⁦✔️⁩تاریخچه ایمیل مارکتینگ

اولین بار، در دهه ۷۰، گری توئرک از سازمان تجهیزات دیجیتال (DEC) از ایمیل، برای بازاریابی استفاده کرد و ۴۰۰ ایمیل را از طریق آرپانت ارسال کرد که نتیجه آن فروش ۱۳ میلیون دلاری محصولات DEC ‌بود. به نوعی می‌توان گفت گری توئرک پدر ایمیل مارکتینگ است، البته برخی او را پدر اسپم می‌دانند.

ایمیل مارکتینگ ارزان‌ترین نوع بازاریابی است و شاید همین امر موجب شده کمتر به جزییات فنی و افزایش اثربخشی آن توجه شود، اما جالب است بدانید که ایمیل مارکتینگ همیشه سود ده است. ‌

از مزایای ایمیل مارکتینگ می‌توان بازگشت سرمایه (ROI)، سریع و ارزان بودن، انعطاف پذیری، تحلیل رفتار مصرف‌کننده، هدف‌گیری مستقیم و سایر موارد دیگر را نام برد.


چاپ   ایمیل