توسط: تاریخ انتشار: 2018/12/12 0 دیدگاه

تله های خطرناک بازاریابی

از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی، می توان به بازاریابی شبکه های اجتماعی اشاره کرد. این روش هم مانند دیگر مسائل در بیشتر مواقع کاملا اشتباه انجام می شود و یا به نکات اساسی در بازاریابی توجه کافی نشان داده نمی شود.

کلینیک کسب و کار کاسپین در راستای رسالت خود این امر مهم را بررسی و در محتوایی کوتاه سعی داریم اطلاعاتی ارزشمند در اختیار شما قرار دهیم.

حال که اینترنت این امکان را در اختیار ما قرار داده که بتوانیم با کمترین هزینه و صرف وقت، در شبکه های اجتماعی بازاریابی انجام دهیم، پس بهتر است از این فرصت در جهت پیشبرد کسب و کار خود استفاده کنیم.

در این مقاله قصد داریم شما را با 4 تله خطرناک در بازاریابی آشنا کنیم.

 

  1. نداشتن محتوا برای اشتراک گذاری در بازاریابی

اگر به طور مداوم محتوا برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی نداشته باشید، پس موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی امکان پذیر نخواهد بود. برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، مقاله نویسی بهترین گزینه است.

حتما دقت داشته باشید که اگر در حوزه تولید محتوا تخصص لازم را نداریم با کمی وقت صرف کردن یاد بگیرید و یا با مشاورین کلینیک کسب و کار کاسپین گفتگویی داشته باشید.

با نوشتن مقاله جذاب به راحتی می توانید مخاطبان بسیاری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید، این امر سبب می شود مخاطبان، محتوای ارائه شده توسط شما را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و موجب دیده شدن و پیشرفت بیش از پیش کسب و کار اینترنتی شما در شبکه های اجتماعی نیز خواهد شد پس تلاش کنید که همیشه محتوای خوب و اثر بخش برای شبکه های اجتماعی خود داشته باشید و در صورتی که برای تولید محتوا با مشکل روبرو هستید می توانید با دپارتمان تولید محتوای کلینیک کسب و کار کاسپین ارتباط برقرار کنید و از متخصصین ما راهنمایی بخواهید.

4 تله خطرناک در بازاریابی - کلینیک کسب و کار کاسپین - شرکت طراحان ایده پرداز کاسپین - سایت - تولید محتوا
4 تله خطرناک در بازاریابی – کلینیک کسب و کار کاسپین – شرکت طراحان ایده پرداز کاسپین – سایت – تولید محتوا
  1. هراس از نظرات منفی

همانطور که عده ای علاقه مند به کسب و کار شما هستند، دور از انتظار نیست که افرادی هم با خدمات و یا کسب و کار شما مخالف باشند. این امر بسیار سلیقه ای بوده و کاملا به دلایل شخصی رخ می دهد. جالب است بدانید در مواردی نظرات منفی در شبکه های اجتماعی بسیار در موفقیت کسب و کار شما موثر خواهد بود. چگونه؟ شما به راحتی می توانید با ایده گرفتن از نظرات منفی، نقاط ضعف خود را یافته و آن ها را برطرف سازید.

حال که نمی توان نظر تمام مخاطبان را جلب کرد، پس لازم است با استفاده از نظرات منفی در شبکه های اجتماعی و یافتن نقاط مثبت و منفی، کسب و کارتان را بروزرسانی و حرفه ای تر کنید.

  1. استفاده از تولید محتوا ی تکراری

استفاده از محتوای منحصر به فرد در شبکه های اجتماعی بسیار جایگاه کسب و کار شما را در فضا مجازی  بالا خواهد برد. به کارگیری هرگونه محتوای تکراری و یا متعلق به دیگری، سبب ایجاد ضعف در کسب و کار اینترنتی شما می شود، همچنین از اعتبار شما نیز در نگاه مخاطب بسیار کاسته خواهد شد. فرقی نمی کند محتوایی که بارگزاری می کنید متن، عکس و یا فیلم باشد، اگر منحصر به فرد برند خودتان تولید شده باشد، بسیار شما را در دید مخاطبانتان ارزشمند و قابل اعتماد جلوه خواهد داد.

اینگونه تولید محتوا نمایان میزان حرفه ای بودن شما در کسب و کارتان است. در نتیجه با مطالعه، تحقیق و صرف مقداری وقت می توانید محتوای پر بار و مختص برند خود را تولید و اشتراک گذاری کنید.

4 تله خطرناک در بازاریابی - کلینیک کسب و کار کاسپین - شرکت طراحان ایده پرداز کاسپین - سایت - تولید محتوا
4 تله خطرناک در بازاریابی – کلینیک کسب و کار کاسپین – شرکت طراحان ایده پرداز کاسپین – سایت – تولید محتوا
  1. نداشتن استراتژی

با توجه به تفاوت های موجود میان شبکه های اجتماعی، باید استراتژی مناسب با شبکه اجتماعی مورد نظرتان را داشته باشید. لازمه پیشرفت کسب و کارهای مجازی داشتن استراتژی و برنامه ریزی بسیار دقیق و حرفه ای است.

محتوای شما باید مورد پسند مخاطبان و مطابق با قوانین شبکه اجتماعی مورد نظر باشد، در غیر این صورت کسب و کار مجازی شما موفق نخواهد بود. حتی اشتراک گذاری یک نوع محتوا در چند شبکه اجتماعی مختلف نیز باعث شکست شما خواهد شد.

به طور مثال: لینکدین بیشتر مناسب محتواهای کسب و کاری می باشد و یا اینستاگرام بیشتر مناسب به اشتراک گذاری روزمرگی ها می باشد.

به شما توصیه می کنیم راه های مختلف را امتحان کرده، تحقیق کنید و اطلاعات خود را بروز کنید تا بتوانید مناسب ترین شبکه اجتماعی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

 

شما برای پیشبرد و موفقیت کسب و کارتان چه نکاتی را رعایت کرده اید؟

آیا شبکه اجتماعی که در آن فعالیت می کنید، مناسب کسب و کارتان می باشد؟

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید