توسط: تاریخ انتشار: 2021/05/11 1 دیدگاه

گفتگوی ویژه تلویزیونی شبکه 1 با حضور دکتر مهدی قاسمی

آموزش تولید محتوا

در سال های اخیر شغل تولید محتوا توانسته است توجه افراد بسیاری را به خود جلب کند.

حضور گسترده تعداد زیادی از کسب و کار ها در وب و شبکه های اجتماعی مختلف و بهره گیری از این فضا برای معرفی و فروش محصولات سبب شده است که نیاز به تولید محتوا بیش از پیش احساس و تقاضا بالا تر برود.

به جرات می توان گفت که امروزه شغل تولید محتوا یکی از مهم ترین مشاغل در حوزه دیجیتال به شمار می رود. در واقع فعالیت در دنیای مجازی بدون تولید محتوا امکان پذیر نمی باشد.

تولید کنندگان محتوا در سایت و شبکه های اجتماعی که به ادمین معروف هستند، به خلق، ویرایش و نشر مطالب، تصاویر و محتوا های جذابی می پردازند که با استفاده از آن بتوانند مخاطبان خو را تحت تاثیر قرار بدهند.

جالب است بدانید با آموزش اصولی تولید محتوا می توان برای انواع پلتفرم ‌های دیجیتالی نظیر: وب ‌سایت، وبلاگ، کمپین‌ های بازاریابی، شبکه‌ های اجتماعی، اینفوگرافیک و… محتوا تولید کرد.

اساسی ترین ویژگی یک تولید کننده محتوا، مهارت آن در نگارش می باشد.

البته این ویژگی برای افرادی است که در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارند.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشد که برای تولید محتوای صوتی و تصویری هم نیاز به نگارش یک متن منحصر به فرد و گیرا می باشد.

ادمین یا همان کارشناس محتوا در کنار ذوق نویسندگی و نگارش متن های روان و اثر گذار باید به طور کامل با قواعد نگارش و دستور زبان فارسی آشنایی داشته باشد.

همچنین گسترش دایره لغات نیز برای تولید کنندگان محتوا بسیار حائز اهمیت است.

از دیگر ویژگی های یک تولید کننده محتوا می توان به: خلق محتوا در سیستم عامل های مختلف تلفن همراه، رایانه و طیف گسترده ای از پلتفرم های دیجیتالی همچون: وب سایت ها، انجمن ها، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی و… اشاره کرد.

یکی از موارد اساسی که باید کارشناسان محتوا به آن توجه ویژه داشته باشند، درک بازاریابی دیجیتالی و رعایت اصول سئو محتوا می باشد.

همین امر موجب حرفه ای تر شدن محتوا و دریافت بازخورد های مثبت خواهد شد.

توجه و رعایت مواردی که به آن ها اشاره شد، کسب درآمد قابل توجه حتی به صورت دور کاری را با خود به همراه دارد.

البته کسب درآمد از طریق مشاغل دیجیتالی کاملا بستگی به ساعت کاری، جذابیت محتوا و میزان فعالیت هایی دارد که در طول ماه انجام می شود. در نتیجه هر اندازه تبحر فرد در فرآیند تولید محتوا بیشتر باشد، به مراتب درآمد بالا تری نیز خواهد داشت.

در همین راستا شرکت طراحان ایده پرداز کاسپین در یک حرکت خدا پسندانه و خیر خواهانه اقدام به آموزش تعداد کثیری از مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) نموده است.

طبق تحقیقات صورت گرفته آموزش تولید محتوا توسط شرکت طراحان ایده پرداز کاسپین موجب اشتغال زایی برای افراد بسیار زیادی در سنین مختلف شده است.

زیرا مدیران این شرکت بر این عقیده هستند که تولید محتوا به روش های گوناگون می تواند بسته به نیاز، یکی از اصلی ترین پایه های پیشرفت کسب و کاری باشد.

دکتر مهدی قاسمی
دکتر مهدی قاسمی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید.

دکتر مهدی قاسمی :

اموزش تخصصی تولید محتوا یکی از مهمترین ویژگی های کلینیک کسب و کار کاسپین می باشد به افراد یاد میدهیم چگونگی ادمین حرفه ای اینستاگرام و ادمین حرفه ای سایت باشند.

ادمین حرفه ای اینستاگرام باید به یک سری اصول و قواعد اشنایی داشته باشد.

به فرض مثال یک ادمین حرفه ای اینستاگرام صرفا نباید اینستاگرام باز باشد یعنی باید در کنار اموزش هایی که در حوزه اینستاگرام دیده است به اصول تولید محتوا متنی تولید محتوا تصویری اشراف داشته باشد.

ما و همکاران خبره ی ما این افتخار را دارند که در کلینیک کسب و کار کاسپین اموزش هایی تخصصی و اصولی در این حوزه به ادمین های اینستاگرام می دهیم و در نهایت انان را استخدام می کنیم.

بیایید با هم نگاهی بندازیم به یک تولید کننده محتوا

این تولید کننده محتوا چه کسی می تواند باشد؟

همه می میدانیم که امروزه محتوا حرف اصلی و بسیار با اهمیتی را در رشد کسب و کارها و در دنیای مجازی می زند. برای رسیدن به یک کسب و کار معروف و اصطلاحا پا خور در دنیای مجازی ما باید برای تولید محتوا استراتزی مناسب و قوی داشت باشیم.

 

کلینیک کسب و کار کاسپین با داشتن بیش از 120 نیروی متخصص در حوزه تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی این اطمینان را به شما می دهد که بهترین اتفاق برای کسب و کار شما در دنیای مجازی رقم خواهد خورد.

تیم گرافیکی کلینیک کسب و کار کاسپین با نام تجاری طراحان ایده پرداز کاسپین یکی از تیم های قوی در حوزه طراحی پست های اینستاگرامی در کشور می باشد که با بهرمندی از اصول و قواعد صحیح نسبت به تولید محتوای تصویری برای شبکه های اجتماعی اقدام می کنند.

 

تولید محتوا چیست؟

 هر چه جلوتر می رویم، اهمیت تولید محتوا بیشتر نمایان می شود.

این روزها همه کسب و کارهایی که در دنیای مجازی و اینترنت فعالیت دارند، یکی از دغدغه های آنان تولید محتوا برای کسب و کار و سایت می باشد.

به طوری که این روزها گفته می شود که تولید محتوا به خودی خود می تواند یک شغل و رشته پولساز باشد، به طوری که تعداد زیادی از افراد به دنبال این هستند که تولید کننده محتوا شوند.

در ابتدا تولید محتوا برای سایت ها می باشد. اما امروزه با همه گیر شدن انواع شبکه های اجتماعی، تولید محتوا به طور تخصصی برای این شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام صورت می گیرد و اما همچنان تولید محتوا برای سایت یکی از مهمترین رکن های هر کسب و کار اینترنتی و هر شخصی که در دنیای مجازی فعالیت می کند، می باشد.

اما در این مقاله ما قصد داریم کاملا تخصصی در رابطه با تولید محتوا و تولید کننده محتوا صحبت کنیم. هر شخصی با کوچکترین توانایی می تواند شروع به تولید محتوا کند. تولید محتوا انواع مختلفی دارد. از انواع آن می توان به تولید محتوا متنی، صوتی، تصویری، عکس و … اشاره کرد.

تولید کننده محتوا

با توجه به اینکه در بالا نیز به آن اشاره کردیم، انواع مختلف تولید محتوا وجود دارد.

بنابراین، برای هر نوع محتوایی، نیازمند شخصی با توانایی ها ومهارت های آن شخص در آن زمینه می باشد.

در ادامه در رابطه با چند نوع از انواع تولید محتوا صحبت خواهیم کرد و خواهیم گفت که هر تولید کننده محتوا در هر زمینه نیازمند چه تخصص ها و ویژگی هایی می باشد.

از بخش مقالات می توانید مقالات در این حوزه را بررسی نمایید.

 

شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

برنامه صبح بخیر ایران

 

 

یک راز جذاب برای تولید کنندگان محتوا

رازهای چگونگی تولید محتوا چیست؟ چرا بعضی از افرادی که فعالیت تولید محتوا را انجام می دهند موفق شده و بعضی دیگر موفق نمی شوند؟

هدف از تولید محتوا

یکی از رازهای تولید محتوا، مشخص کردن هدف خود از تولید محتوا می باشد. مهمترین نکته و رازی که در رابطه با تولید محتوا می بایست به آن توجه داشته باشیم، هدف ما از تولید محتوا است.

این بدین معنی می باشد که ما با تولید محتوا قصد داریم چه چیزی را مشخص کنیم. برای مثال قصد معرفی محصولی را داریم، یا هدف ما از تولید محتوا آموزش می باشد و یا قصد سرگرمی داریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید