توسط: تاریخ انتشار: 2018/12/12 0 دیدگاه

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

با همه گیر شدن برنامه اینستاگرام و محبوبیت آن بین مردم ایران برای بسیاری از پیج های کسب و کاری و شخصی این سوال پیش می آید، که چه روز و ساعتی مناسب است برای پیچ اینستاگرام پست بگذاریم، که با مخاطب بتوانیم تعامل بیشتری برقرار کرده و بازدهی پیج را بالا ببریم.

بهترین زمان برای پست گذاری به عوامل مختلفی بستگی دارد، در ادامه به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم.

شناخت جامعه هدف

اولین موضوع این است که جامعه هدف شما چه کسانی هستند؟ و این نکته را حتما باید بررسی کنید که چه قشری با چه بازه سنی مخاطبین اصلی شما هستند؟ در چه ساعاتی این قشر خاص در اینستاگرام حضور پیدا می کنند؟ بیشتر به چه چیزهایی علاقه مند هستند؟

با پاسخ به این سوالات و با شناسایی این عوامل راحت تر می توانید محتوای جذاب تولید کنید و بازه زمانی بهتری برای پست گذاری در اینستاگرام تشخیص دهید. به طور مثال: کارمند ها هنگام نماز و ناهار بیشتر در اینستاگرام فعالیت دارند یا دانشجو ها اغلب آخر شب ها در اینستاگرام فعال هستند.

باید تمام این نکات را بررسی کنید تا بهترین زمان برای انتشار محتوا خود را پیدا کنید یا مثالی درباره تامین کننده مواد اولیه بزنیم: فرض کنید کارخانه X تولید کننده شیلنگ های هیدرولیکی است و مخاطبین آن کارخانه های تولید کننده دستگاه های پرس و ماشین های هیدرولیک هستند، اگر کارخانه تولید کننده شب ها روی پیج پست گزاری داشته باشد احتمال اینکه مشتریان خوبی بدست آورد پایین خواهد بود چرا که وقتی صاحب کارخانه به منزل می رود به استراحت مشغول خواهد شد و احتمال دیده شدن آن پست بسیار پایین خواهد آمد و اگر هم دیده شود بخاطر اینکه خارج از فضای کسب و کاری خود هست احتمال تماس گرفتن برای سفارش پایین می آید پس بهتر است ارسال پست برای کارخانه ی تولید کننده مواد اولیه در ساعات اداری باشد.

این مثال ها را شما می توانید برای تمامی مشاغل دربیارید تا بهترین بازدهی را بتوانید برای خود و کسب و کارتان داشته باشید.

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام
بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

منطقه زمانی فالوورها

موقعیت مکانی شما و مخاطبانتان بسیار در پست گذاری موثر است. مثلا بعضی از بلاگر ها در آمریکا زندگی می کنند و مخاطبان آن ها ایرانی ها هستند، باید بر اساس زمان بندی ایران پست گذاری انجام دهند، تا فالوورها در زمان پست گذاری در اینستاگرام فعال باشند، سریع تر با پست شما تعامل برقرار کنند، این تعاملات بازدهی پیج را بالا خواهند برد.

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام - تولید محتوا - سایت
بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام – تولید محتوا – سایت

انتشار پست های متوالی ممنوع

پست گذاری با تمام ساده بودن نکات ریزی هم دارد که باید در انتشار پست حرفه ای شوید. نباید به گونه ای پست گذاری انجام دهید که مخاطب از شما آزارده شود و انتشار محتوا پشت سر هم، نه تنها بازدهی خوبی ندارد بلکه سبب بی توجهی مخاطب و در ادامه آنفالو شدن شما می شود پس در ادمین اینستاگرام به نکات ریزی که گفته می شود دقت لازم را داشته باشید.

تاریخ مصرف پست

برخی پست ها زمان و تاریخ خاصی دارند. باید به این موضوع توجه کنید که شما می توانید موج سوار خوبی باشید و در اتفاقات خاص با محتوای جذاب و در زمان خوب موج سواری کنید. تا بازدهی پیج شما بالا برود. با مثالی سعی می کنیم بهتر توضیح دهیم: اگر در مورد یک خبر جنجالی واکنش نشان دهید، سریع بازخورد خوبی دریافت می کنید. البته باید دقت کنید که خبر همچنان داغ باشد، اگر این کار را زمانی که خبر تمام شده باشد منتشر کنید، بازخورد خوبی دریافت نخواهید کرد. زیرا هشتگ های مربوط به این خبر، تنها تا زمانی که موضوع سر زبان ها است، جستجو می شود و حتی برای مسابقاتی مثل عصر جدید که تماشاچیان زیادی دارد و مخاطبان گاها دنبال کننده یکی از شرکت کنندگان می شوند.

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام - تولید محتوا - سایت
بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام – تولید محتوا – سایت

تا به اینجا شما اطلاعات مفید و موثری درباره زمان ارسال پست در شبکه های اجتماعی بدست آوردید برای رشد شما چند مورد ریز هم ذکر خواهیم کرد که پیشنهاد می کنیم که آن را هم دنبال کنید.

4 پرسش مهمی که برای پست گذاری باید بپرسیم:

  • موضع پیج چیست؟
  • مخاطب شما کیست؟
  • محتوای شما چیست؟
  • استراتژی شما چیست؟

زمانی که شما موضوع پیج را مشخص کردید و مخاطبانتان را شناختید، حالا باید بررسی کنید که با توجه به مخاطب و موضوع کسب و کارتان چه محتوایی را ایجاد کنید که بازدهی خوبی در پست گذاری داشته باشد؟ و در مرحله بعد استراتژی بنویسید، ببینید مخاطب شما چه زمانی فعال است، که در آن زمان از طریق بارگذاری محتوای مناسب، مخاطبان خود را جذب کنید.

ساعات شلوغ اینستاگرام

پیج های کسب و کاری و شخصی علاقمند هستند که شلوغ ترین زمان در اینستاگرام را پیدا کنند. اما به این نکته دقت نمی کنند که پست گذاری در ساعات و روزهای شلوغ و پرترافیک استراتژی خوبی برای همه نیست و گاها ممکن است پست دیده نشود و زیر بار ترافیک پست ها قرار بگیرد.

با توجه به تغییر ساعت فصلی که در کشور وجود دارد و تاریکی زود هنگام هوا، وقت آزاد و خانه بودن افراد در این ساعات، سبب شلوغی و ایجاد ترافیک در اینستاگرام می شود. به همین علت در این ساعات که اغلب افراد وقت آزادتری دارند، بهترین زمان برای ارسال پست می باشد.

بررسی بازه های زمانی خاص اینستاگرام

در ادامه چند بازه زمانی را با هم بررسی خواهیم کرد:

بازه زمانی 7 تا 9

این بازه زمانی بیشتر برای افراد سحرخیز استفاده می شود که قالبا صبح های زود از خواب بیدار می شوند با توجه به مخاطبانتان در این بازه فالوورها تازه از خواب بیدار شده اند و اولین کاری که می کنند، بررسی رخدادها در اینستاگرام است، پس احتمال چک کردن اینستاگرام بالا می رود. اما این امکان هم وجود دارد که تعداد این فالوورها کم باشد و بازخورد مورد نظرتان را دریافت نکنید اما توصیه می کنیم برای رسیدن به بهترین عملکرد تمامی بازه ها را تست کنید.

بازه زمانی 11 تا 14

در این بازه، زمان استراحت و ناهار می باشد. مخاطبان شما در محل کار حضور دارند و در این بازه زمانی سری به اینستاگرام می زنند، اما به این نکته دقت کنید در این بازه بیشتر محتوای تصویری پست شود، تا محتوای ویدیویی. زیرا فالوورها در این بازه فیلم یا بهتر بگویم صدا گوش نمی کنند.

بازه زمانی 17 تا 19

در این بازه زمانی تایم کاری تمام شده، مخاطبان در حال بازگشت به خانه هستند و احتمال چک کردن اینستاگرامشان زیاد است. در این بازه بیشتر محتوا های سرگرم کننده و کمدی بارگذاری کنید تا بتوانید مخاطب را از خستگی کاری آزاد کرده و تفکراتش را بدست آورید.

بازه زمانی 21 تا 1 شب

تجربه نشان می دهد که در این بازه زمانی، پست های آموزشی تاثیر بیشتری دارند. زیرا فالوورها در حال استراحت هستند و بالاترین بازدهی را دریافت خواهیم کرد. مخصوصا اگر مخاطب شما آقایان باشند. پس این فرصت را از دست ندهید.

توجه داشته باشید مخاطبین شما انسان های باهوش، با سواد، با انگیزه و دانایی هستند و از همه مهمتر مخاطب خودتان را عضوی از خانواده خود ببینید تا با صبر، حوصله و دقت کافی برای آنان محتوای موثر و مفید تولید کنید.

آزمون و خطا کنید

ایجاد ارتباط با کاربرها یکی از مهم ترین بازدهی ها برای اینستاگرام است و شما می توانید زمان ها و روز های مختلف را تست کنید و ببینید چه روز و ساعتی برای پیج شما تاثیرش بیشتر خواهد بوده است؟ با آزمون و خطا کردن به نتیجه خواهید رسید یا حتی می توانید از فالورهایتان نظر سنجی کنید تا خودشان درباره اینکه چه زمانی پست بگذارید نظر بدهند و یا اینکه چه زمانی اینستاگرامشان را چک می کنند و از سوال کردن و دعوت به همکاری در پست ها نترسید حتی اگر مشارکت کمی صورت گرفت.

بهترین ابزاری که با آن می توانید بررسی کنید که مخاطبان شما در چه ساعاتی از روز آنلاین هستند، insight است. حتی از طریق خود اینستاگرام هم می توانید این اطلاعات را در به دست آورید.

یادگرفتن اینستاگرام بسیار ساده است اما اگر بخواهید تخصص خوبی در این خصوص بدست آورید می توانید از دوره های تخصصی ببرهای محتوای کلینیک کسب و کار کاسپین استفاده کنید که به صورت تضمینی آموزش می دهند و اگر به هر دلیلی بعد از حتی شش ماه از آموزش ها راضی نبودید کلیه هزینه شما عودت داده می شود.

نکات اینستاگرامی:

چند نکته اجرایی برای پست گذاری در اینستاگرام

  1. فالوورهای خود را عاشق کنید، تا منتظر پست شما باشند.

اگر پیج پر طرفداری دارید و فالورها منتظر پست های شما هستند، پس برای آن ها زمان مشخص تعیین کنید.

مثلا به آن ها بگویید هر شب ساعت 10 پست منتشر می کنید، یعنی اینکه برای هر محتوا زمان خاصی را مشخص کنید و به فالوورهای خود اعلام کنید.

  1. پست های پشت سر هم نگذارید

اگر می خواهید هر روز پست بگذارید، زمان آن را شناسایی کنید و در زمان های مختلف محتوای خود را انتشار دهید تا فالوورها از محتوای شما خسته نشوند.

  1. هر پست را در زمان خودش منتشر کنید

بعضی از پست ها موقعیتی هستند، یعنی در یک محل یا زمان خاص باید منتشر شوند. هیچ وقت پست هوای بارانی را در هوای آفتابی منتشر نکنید و یا اینکه اگر همه فالوورها درگیر یک اتفاق اجتماعی هستند، شما با آن ها همراه شوید و متناسب با آن پست بگذارید. سعی کنید با فالوورهایتان دوست باشید.

سخن آخر

برای انتخاب زمان ارسال پست، یکی از پیش شرط های اصلی، حضور در شبکه های اجتماعی است. به طور مطلق نمی توان در مورد پست گذاری در اینستاگرام نظر داد، زیرا مشخص نیست تمامی کاربران با انتشار مطالب در فلان ساعت لایک زیادی دریافت کنند و البته همیشه به مشتریان و دانشجوهای دوره های خود می گوییم که به دنبال لایک جمع کردن نباشند، همین که فالور ها پیج شما را دنبال کنند ارزشمند است و قطعا مشتریان بالقوه ای هستند، این موضوع کاملا به پیج شما بستگی دارد، فالوورها و محتوای شما بسیار مهم هستند.  هر یک از کاربران باید بسیار دقیق به بررسی پیج خود بپردازند و زمان انتشار محتوای خود را پیدا کنند. با ارسال پست در زمان مناسب، می توانید محتوای خود را بهتر به دست دنبال کنندگان برسانید. هنگامی که محتوا و زمان انتشار آن خوب باشد، بازدهی خوبی نیز حاصل می شود و مخاطبان جدید با اشتیاق محتوای شما را دنبال و با دیگران به اشتراک می گذارند.

هرسوالی دارید می توانید با ما به اشتراک بگذارید…

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید