واژه نامه

هک رشد

اولین بار سین الیس واژه هک رشد را در سال ۲۰۱۰ بیان کرد. به عقیده سین الیس، هکر رشد «فردی است که همیشه همه فعالیت‌هایش در جهت رشد می باشد، شبیه به قطب‌نما که همیشه جهت شمال را درست نشان می‌دهد، هکر رشد هم وظیفه نشان دادن راه رسیدن به رشد را بر عهده دارد»


منتی (تعلیم گیرنده)

منتی یا همان «تعلیم گیرنده»، فردی است که منتور آن را آموزش می دهد و با توصیه ها و مشاوره های مربوطه راه کسب و کار را به اون نشان داده و تجربیات خود را به او نشان میدهد و آن فرد میتواند با یک ارتباط موثر و دوطرفه از تجربیات و دانش منتور یا منتورهایی برای رسیدن به اهداف خود یا استارتاپ او استفاده کند.

منتوری

مربی یا منتور (Mentor) می تواند یک کارآفرین، صاحب کسب و کار یا استارتاپ، یک فعال، متخصص یا خبره حوزه استارتاپی و یا هر شخصی باشد که توانایی این را دارد با در اختیار گذاشتن تجربه و دانش خود به دیگری (تعلیم گیرنده) به او کمک کند تا چیزی را یاد بگیرد که در حالت آن فرد، آهسته تر و نامطلوب‌تر یاد می گرفت یا اصلاً یاد نمی گرفت.

اگوباتور

اگوباتور (Eggubator)، مدل جدیدی از مراکز رشد کسب‌وکار که مبنای فعالیت آن ها بر شراکت، اتحاد، شبکه‌های کاری و برنامه‌های نظارتی دائمی استوار است. این مدل جدیدترین نوع مراکز رشد کسب‌وکار است که نقاط قوت همه مدل‌های پیشین را دارا بوده و

سرمایه گذار معتبر

سرمایه‌گذار معتبر (Accredited Investor) اصطلاحی که در بیشتر کشورها برای یک شخص حقیقی یا حقوقی که در حوزه سرمایه‌گذاری دارای تخصص، تجربه و ریسک‌پذیری لازم باشد و توانایی مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری را داشته باشد اطلاق می گردد.

بوت استرپینگ (خود راه‌اندازی)

بوت استرپینگ (Bootstrapping) سناریویی برای تامین مالی است که در آن یک کارآفرین به پس‌انداز خود، تامین مالی شخصی یا دوستان و اعضای خانواده و یا هر فرد آشنای دیگری تاکید دارد. بوت استرپ یکی از راه های موثر و ارزان برای اطمینان از وجود جریان نقدی مثبت تو استارتاپ می باشد.

فضای کار اشتراکی

فضای کار اشتراکی (Co-working space)، فضایی مشترک برای استارتاپ ها، کسب و کارها و فریلنسر هایی است که به جای کار کردن در دفاتر کاری سنتی یا کافی‌شاپ ها ترجیح می‌دهند در فضای کار گروهی کنار افراد دیگر با تخصص‌های مختلف کارشان را کنند.

میوه پایین درخت

میوه پایین درخت (Low Hanging Fruit) استعاره‌ای که به فروش راحت‌ترین محصولات (کالا یا خدمات) به مشتری دلالت دارد. در زبان انگلیسی، این روند در مورد بافت‌هایی استفاده می‌شود که در کارهای آسانتر و یا ساده‌تر را می‌توان در وهله اول انجام داد.

مدیر توسعه جامعه کارآفرینی

یک مدیر توسعه جامعه کارآفرینی، مسئول حمایت و پشتیبانی از برند در شبکه ها و اجتماعات کارآفرینی و استارتاپی بوده و با ایجاد شخصیت اجتماعی قابل قبول و منحصر بفردی از خود به طور فعال از درون جامعه و اکوسیستم برای ایجاد شبکه افراد، ارتباط با مشتریان بالقوه و… بهره میگیرد

فرق لوگو و برند

متاسفانه امروزه خیلی کلمات به جای کلمات دیگری به کار می روند و خیلی ها معانی کلماتی که به کار می برند را نمی دانند. هویت بصری با لوگو یا برند متفاوت است. بگذارید ابتدا لوگو و برند را برایتان توضیح دهیم تا معنی واقعی هویت بصری را متوجه شوید.

ایمیل مارکتینگ
یکی از ابزارهای قوی و موثر جهت افزایش فروش استفاده از تبلیغات ایمیلی است. نحوه انجام اینگونه از تبلیغات بسیار مهم است. اگر این کار به شکل نادرست انجام شود می تواند منجر به اثرگذاری منفی شود. همچنین باید از ارسال به لیست های ناشناس و ارسال اسپم اجتناب نمود.

انواع لوگو
امروزه وجود لوگو برای هویت بخشیدن به برندها امری ضروری به شمار می آید. یک لوگوی خوب نه تنها برندها و نوع فعالیت آنها را متمایز می کند بلکه نخستین و قدرتمندترین رابط بین آن برند و مخاطبینش می باشد. لوگو عناصر دیداری است كه بصورت قابل توجهی می تواند شركتها، كالاها و یا خدمات آن را معرفی کنند.
تبلیغات بنری:بیشترین سهم در بازار

با توجه به محدودیتهای تحمیل شده به ایران در گوگل ، فیس بوک و غیره (بنا به تحریم های آمریکا) ، بر خلاف اکثر کشورها، ایران به جای جستجو و یا داشتن بازار رسانه های اجتماعی به صنعت تبلیغات بنری آنلاین تسلط دارد. تبلیغات بنری در ایران بیشترین میزان بازدید، کلیک و به صرفه ترین هزینه بر اساس کلیک را دارا میباشد.

تولید محتوا

بازاریابی محتوا، ایجاد و توزیع محتوا به منظور تعامل با مشتری می باشد. این شیوه می تواند برای گسترش کسب و کار شما مناسب باشد. ضمنا" این روش جنبه تبلیغاتی مستقیم ندارد و می تواند ابزاری مفید برای ارائه اطلاعات به بازار هدف باشد.


سئو
انجام اصولی و غیراسپم سئو روی سایت شما (On-Site SEO)
آنالیز کلمات کلیدی برای بیزینس شما
آنالیز آمارهای گرفته شده از آنالیزور گوگل و تصمیم گیری درباره ترافیک ورودی و خروجی و ارزش آنها برای یافتن راه های جدید برای رشد و توسعه بیزینس شما در جهت مشخص و درست

مشاوره رایگان

مفتخریم که در زمینه های ذیل آماده ارائه بهترین و دقیق ترین مشاوره های تخصصی می باشیم:
شما هم می توانید از خدمات رایگان مشاورین گروه طراحان ایده پرداز کاسپین بهرمند شوید!

گروه طراحان ایده پرداز کاسپین:

در هر زمان و مکان یاری رسان کسب و کار شما هستیم، هدف ما توسعه و رونق فعالیت اقتصادی شما...

تماس با ما

گروه طراحان ایده پرداز کاسپین

مرکز آموزش:

تهران. خیابان 20 متری ابوذر. خیابان16 متری عیوض خانی، نبش گلزار شهدا، پلاک 35

مرکز پژوهش:

ابتدای اتوبان اشرفی اصفهانی - سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی - ساختمان فرهیختگان

55775706

55773222

09124791748

m_mahdi_ghasemi@yahoo.com